fbpx

Styrka för löpare

Bli en starkare löpare eller kom i form genom styrketräning med Hanna (Lic. Personlig Tränare) från VarjeSteg under v. 39-44. Att komplettera sin löpträning med styrketräning har goda effekter då du stärker din hållning som är viktig för att upprätthålla en god löpteknik.  

Programmet är anpassat för alla nivåer där målet är att bli en starkare och funktionell löpare. Hanna har även anpassat ett upplägg för nybörjare som passar för dig som vill komma igång att träna/springa och vill bygga en stark grund där du får redskapen till en hållbar styrketräning.

Syftet med styrketräning för löpare är att stärka muskelnervsfunktionen, så att rörelsemönstret kan utveckla mer kraft vilket innebär att du kan bli effektivare i din löpning. En stor fördel att variera sin löpträning med styrketräning är också att du får variation i din träning vilket är viktigt för att kunna utvecklas.

Programmet är anpassat för att stärka uthållighetsträning där Hanna startar med att gå igenom grundtekniken av traditionella övningar och utvecklar genom att lägga till mer avancerande övningar. Det är ett perfekt program för att lära sig korrekt teknik och bli mer självsäker i sin styrketräning samt minimera risken för skador, träna ihop med en grupp och komma i ännu bättre form. 

Inga egna redskap behövs, alla anmälda kommer att få gummiband innan sitt första pass som utrustning. 

Hisingsparken:

Mötesplats: Fenestraskolan (Adress: Sankt jörgens väg 18, 41749 Göteborg)
Tid: Måndagar kl 18:00: v. 39 – v. 44
Längd: Varje pass är ca 45 min.
Kursstart: 21 september 18:00

Mötesplats:

Online:

Plats: – via Zoom (instruktioner kommer på mail)
Tid: Lördagar kl 9:30 eller när de passar dig (passen kommer även att spelas in)
Längd: Varje pass är ca 45 min
Kursstart: 26 september 9:30

SCHEMA:

Hanna kommer att anpassa så träningen passar för alla nivåer. Alla pass kommer du även att få online vilket innebär att du kan repetera passen hemma eller göra det online om du skulle missa något pass, där får du en video som du trycker på Play och får instruktioner under hela passet. Nedan följer en kortfattad beskrivning av varje pass:

  1. v. 39: Analys och grundteknik – Först gör vi en analys av din teknik i styrkeövningarna och sedan går vi igenom grundtekniken av klassiska styrkeövningar.
  2. v. 40: Hållning– Fortsatt fokus på grundtekniken av klassisk styrkeövningar och introduktion till övningar mot bänk/stol. Under passet kommer vi att aktivera djupa muskler som förbättrar vår hållning.
  3. v. 41: Belastning – Ett pass med gummiband och introduktion till explosivitet av övningar.
  4. v. 42: Explosivitet – Fokus på grundteknik med explosivitet och uppbyggnad av muskulatur. Vi kommer på ett effektivt sätt att aktivera djupa och stora muskler som förbättrar explosiviteten. 
  5. v. 43: Uthållighet – Fokus på att aktivera de uthållighetsstimulerande enzymerna i musklerna, som är en fördel till uthållighetsträning.
  6. v. 44: Formcheck Formcheck med styrke-analys för att kunna mäta din utveckling.

Anmälan:

Pris: 795:-. I priset ingår alla 6 coachade pass, en Styrke-analys, en VarjeSteg T-shirt, och ett gummiband för styrketräning.

Vid swisch ange din email. För kortbetalning kommer du att skickas vidare när du skickat in formuläret. Vid faktura behöver du fylla i dina adressuppgifter och personnummer. Vid betalning via Actiway behöver du ange ditt personnummer nedan. Vid betalning av ePassi behöver du logga in på ditt ePassi och leta upp VarjeSteg och ange summan.
Ifylldes endast om du valde faktura
Ifylldes endast om du valde faktura
Ifylldes endast om du valde faktura eller Actiway
Valfritt att svara på