fbpx

Program – Summer Camp

Vi anpassar programmet utefter din nivå genom att dela in i mindre grupper. Välj mellan nybörjare, medel, erfaren eller fortsättare.

Om du inte vet vilket upplägg som passar dig bäst så finns det möjlighet att byta grupp efter ett tag eller på plats efter dagsformen.

Du kommer att utmanas på roliga och varierade pass som gör löpning under sommaren uppbyggande. För att utvecklas som löpare gäller det även att variera sin träning därför lämpar sig upplägget perfekt även för dig som har sprungit i våra löpkurser tidigare då vi har nya spännande pass med fokus på sommarträning. Vi delar in i mindre grupper på plats beroende på nivå eller om du sprungit med oss tidigare. Målet efter 4 veckor är att förbättra din hållning, styrka och rörlighet samt löpteknik till en skonsam och effektiv rörelse.

Alla pass innehåller mycket löpteknik och feedback på ditt löpsteg. Nedan följer en kortfattad beskrivning av varje pass:

  1. FREKVENS – Vi fokuserar på att hitta frekvensen i löpsteget som gör det både skonsammare och effektivare. Nya deltagare går igenom grunderna i skonsam rörelse och löpteknik. Inkluderar kroppsfunktionstester för att hitta din utgångspunkt.
  2. STYRKA POSTURAL (Online) – Styrka och rörlighet där vi fokuserar på våra djupa inre posturala muskler för bättre hållning.
  3. STIG (Online) – Ge dig ut och njut på stigarna i skogen medans vi övar på löptekniken i backe! I naturen är de sällan platt, här lär vi dig att tycka om backar.
  4. FARTLEK – Fartfyllt pass där vi går igenom löptekniken i högre fart, hur vi utnyttjar gravitationen när vi springer och övar på löptekniken i olika farter.
  5. STYRKA PULS (Online) – Vi bygger på med mer styrka för hållningen där vi utmanar passet med lite mer puls som är anpassat för löpare.
  6. GRÄS/SANDLÖPNING (Online) – Löppass i sand eller på gräs. Här får du lära dig fördelarna med att springa i sand/gräs där du på mjukt underlag kan förbättra både styrka, kondition och löpteknik.
  7. SOMMARTRAIL – Njut av sommarens vackraste traillöpning där vi går igenom löptekniken i Trail. 
  8. STYRKA STABILITET (Online) – Vi fokuserar på att bygga en stark stabilitet och balans i kroppen för en god hållning.
  9. MEDITATION (Online) – Medveten närvaro, Rörlighet och närvaro för bättre andning. Lär dig hur du kan använda din andning för bättre löpning.
  10. SUMMERA – Vi summerar allt vi lärt oss under löpkursen och springer ett varierat pass där du får sätta prov på dina kunskaper.
  11. STYRKA MOBILITET (Online) – Kombinerad rörlighet och styrka där vi avslutar med att utmana styrkan extra för att känna hur starka vi blivit efter dessa veckor.
  12. AVSLUT (Online) – Vi avslutar kursen med ett njutbart pass & avslutande kroppsfunktionstester.
Shopping cart
Det finns inga produkter i varukorgen!
Fortsätt handla
0