Dessa allmänna villkor gäller när du bokar din resa med VarjeSteg.
1. Bokning
Kundens bokning till VarjeSteg är bindande och det är kundens ansvar att alla uppgifter är korrekt ifyllda. Kunden får en bokningsbekräftelse på Mail i anslutning till sin bokning.
2. Bokningsavgift
En bokningsavgift ska betalas inom 10 dagar från dess att kunden gör sin bokning. Bokningsavgiften är 3000kr och betalningsalternativet är faktura. Bokningsavgiften är inte återbetalningsbar vid avbokning. Bokningsavgiften dras av från slutbetalningen.
3. Slutbetalning
Slutbetalningen skickas via mail med summan för hela resan ca 8 veckor innan avresedatum och skall vara betald inom 10 dagar. Kunden kan välja betalsätt swisch, kontokort eller faktura. Om kundens betalning inte görs i tid utan att meddela oss antar vi att du har valt att avboka och då gäller våra avbokningsregler.
4. Avbokningsregler
Kunden är skyldig att meddela oss så fort som möjligt om han/hon behöver avboka resan. Observera att vid utebliven betalning blir kunden återbetalningsskyldig enligt våra avbokningsregler.
Följande gäller om avbokning sker:
- 60 dagar eller mer före avresa är kunden endast betalningsskyldig till bokningsavgiften.
- 60-30 dagar före avresa är kunden betalningsskyldig till 50% av den totala summan för resan mot uppvisande av läkarintyg. Utan läkarintyg är kunden betalningsskyldig till hela beloppet.
- 0-30 dagar innan avresa sker ingen återbetalning p.g.a. skador eller sjukdom.
OBS: Bokningsavgiften betalas inte tillbaka vid avbokning.
5. Ångerrätt
Ångerrätt på 14 dagar gäller ej vid bokning av resor och boenden som t ex hotellnätter. Se ”När ångerrätten inte gäller” under rubriken ångerrätt på konsumentverkets stadgar.
6. Egen risk
Kunden är medveten om att som deltagare på VarjeStegs träningsresa sker allt på egen risk. VarjeSteg står inte för några kostnader ifall kunden blir skadad, sjuk, om kundens kläder går sönder eller något liknande. Kunden ansvarar själv för dina försäkringar och har även med sig sina försäkringspapper på resan ifall något skulle hända och han/hon behöver uppsöka sjukhus.
7. Speciella önskemål
Kunden bör kontakta oss vid sin bokning om han/hon har speciella önskemål så som t.ex. allergier, kostbehov, barnsängar eller rumstyp. Vi kan inte garantera att de går att ordna men vi kommer att försöka tillgodose era önskemål. Du behöver skriftligen ha fått bekräftat av oss att din begäran har noterats för att du ska vara garanterad att ditt önskemål uppfylls.
8. Inställd resa
Om VarjeSteg tvingas ställa in resan kommer kunden att få tillbaka hela sin betalning som kompensation. Det gäller dock inte om din resa blir inställd på grund utav omständigheter som vi inte kan kontrollera som t ex: krig, inbördesuppror, industriell korruption, terroristdåd, naturkatastrof, väder, brand, inställda flygresor eller liknande.